CORONA OPDATERING 17 Maj 2020

Corona opdatering d. 17 Maj 2020

Kære medlemmer

Jeg håber i har fået nydt foråret, fra terrasserne, altanerne eller måske ligefrem cockpittet på jeres både.

Vi har ventet spændt på næste skridt i genåbningen af Danmark, og den spænding blev forløst for en uges tid siden, hvor regeringen meldte ud angående fase 2 af genåbningen af Danmark. Herefter gik der et par dage hvor Dansk sejlunion og DIF arbejdede på en ny udmelding, som vi modtog den 13 Maj. Straks derefter blev der indkaldt til et ekstraordinært skoleudvalgsmøde torsdagen d. 14 og herefter et ekstraordinært bestyrelsesmøde fredag d.15.
Her følgende er en opsummering af de beslutninger som skoleudvalget og bestyrelsen har taget og som gælder indtil videre.Men lad mig straks gøre opmærksom på, at det går rigtig hurtigt med meldingerne fra officielt hold, og heldigvis til det bedre. Vi håber på, at vi kan bløde mere op på reglerne snart.

Skolesejlads
Det helt store spørgsmål er naturligvis, om vi kan finde en måde at åbne for sejlerskolen, givet de nyeste udmeldinger fra DS, som kan findes her https://dansksejlunion.dk/corona/information-til-sejlklubber-om-corona.
DS giver nu lov til at der sejles med flere end 2 personer ombord, men de understreger samtidig, at man skal holde 1 meter imellem alle deltagere, og 2 meter hvis der er tale om fysisk anstrengende aktiviteter.
Vi ser ikke i hverken skoleudvalg eller bestyrelsen nogen mulighed for at overholde 1-2 meters reglen ombord på skolebådene. Det er uundgåeligt at komme helt tæt på hinanden – især i interaktionen imellem rorgænger og storsejls skøde gast. Derfor kan vi desværre ikke åbne sejlerskolen endnu.

Udlejning af klubbens både
Da sejlerskolen således ikke skal bruge bådene foreløbigt åbner vi nu for almindelig udlejning til medlemmer af skolens både. Vær dog opmærksom på, at Spækhuggerne fortsat bruges til kapsejlads og derfor ikke kan udlejes når de benyttes til dette formål. Da klubhuset fortsat ikke må benyttes, bedes man sende en email til forudindtegning@kas.dk og angive ønsket båd,navn og medlemsnummer og telefonnummer på fører, samt dato og tid for udsejlingen. Vi kvitterer med tilsagn så hurtigt vi kan.
- og til den snedige læser: NEJ man må ikke sejle med skolens elver i privat regi (-:
Bemærk, at alle regler som gælder private bådejere også gælder de lejede både. Se https://dansksejlunion.dk/corona/information-til-sejlere-om-corona. Sejlene skal lægges om læ i bådene, ikke i klubhuset. Anvend egen redningsvest, dvs. ikke dem fra klubbens skab. Efter sejlads skal dækkes vaskes, og ror, cockpitkarm og klamper skal renses med sprit. Vi vil sikre at en flaske sprit og engangsservietter forefindes i bådene. En email sendes efter sejlads til sejladsprotokol@kas.dk med angivelse af deltagere, afrejse og ankomsttidspunkt.

 

Klubhuset
DS tillader, at klubhuset må åbnes for administrative formål, men ikke for sociale aktiviteter. Dette betyder, at vi nu åbner K.A.S kontor igen per Onsdag d.20 Maj . Medlemmer bedes benytte hovedindgangen. Lad venligst være med at gå ind på kontoret så længe et andet medlem er ved at blive betjent. Toiletterne er lukkede, vi henviser til havnens toiletter som nu er åbne og bliver rengjort efter alle regler.

 

Generalforsamling
Vi har i bestyrelsen besluttet at sætte en dato for generalforsamlingen, for at give medlemmerne god tid til at planlægge deres deltagelse. Hvis alt går som forventet så vil forbuddet imod forsamlinger med flere end 10 personer udløbe d. 31 August 2020. Sæt derfor allerede nu kryds i kalenderen Onsdag d. 9/9 2020 hvor vi afholder K.A.S generalforsamling.
Forslag fra medlemmer til behandling på generalforsamlingen bedes indsendt inden d. 1/8 2020. Vi udsender en indkaldelse så hurtigt vi kan få alle detaljer på plads, men se venligst den tidligere indkaldelse som pt. indeholder alt andet end de eventuelt nye indkommende forslag fra medlemmerne.

 

På vegne af bestyrelsen
Jon Bundesen, Formand
Morten Ingerslev, Skolechef